بهترین جراح لاپاراسکوپی در تهران

1/5 - (2 امتیاز)

بهترین جراح لاپاراسکوپی با این روش می تواند اجزای داخلی شکم و لگن بیمار را به طور کامل مشاهده کند و بیماری های مربوط به شکم و اندام تناسلی زنان را شناسایی کند. در این عمل جراحی در ناحیه ی کوچکی از شکم برشی ایجاد می شود سپس جراح یک لوله ی باریک که دوربین کوچکی به آن متصل است را داخل شکم بیمار می کند و تصاویر ارسالی را از طریق مانیتور مشاهده می کند. در واقع این جراحی در رده عمل های کمتر تهاجمی قرار می گیرد.

 رزومه دکتر میترا معنوی

  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی
  • عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی آمریکا
  • عضو انجمن بین المللی IFSO
  • عضو انجمن جراحان ایران
  • ورودی پزشکی سال ۱۳۷۲ دانشگاه شهید بهشتی، دارای مدرک فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته و چاقی از دانشگاه تهران.
  • با ۱۵ سال سابقه جراحی.

 از لاپاراسکوپی برای چه مواردی استفاده می کند؟

بهترین جراح لاپاراسکوپی در اغلب موارد برای شناسایی علت مشکلات غیر قابل توضیح اعم از انواع تومورها، انسداد، خونریزی و عفونت از این روش جراحی استفاده می کند. جراحی لاپاراسکوپی اغلب در مواردی انجام می گیرد که سایر آزمایشات بیمار اطلاعات مناسبی را در اختیار پزشک قرار ندهند. در برخی از مواقع بهترین جراح لاپاراسکوپی از این روش به منظور درمان نیز استفاده می کند. لاپاراسکوپی در موارد زیر کاربرد دارد:

  • جراحی فتق ۲۰ سانت جدار شکم .
  • جراحی انحراف بیلیوپانکراس با سوئیچ اثنی عشر
  • برداشتن قسمتی از روده بزرگ.
  • ترمیم هرنی جدار شکم
  • لاپاراسکوپی در فتق کشاله ران
  • برداشتن کیسه صفرا
بهترین جراح لاپاراسکوپی

نحوه انتخاب بهترین جراح لاپاراسکوپی

انتخاب بهترین جراح لاپاراسکوپی یک تصمیم حیاتی است که مستلزم تحقیق و بررسی دقیق است. در اینجا چند مرحله برای کمک به انتخاب جراح لاپاراسکوپی مناسب برای نیازهای شما آورده شده است:

توصیه ها:

 توصیه هایی را از پزشک مراقبت های اولیه، دوستان، خانواده یا همکارانی که ممکن است تحت روش های مشابه قرار گرفته باشند، بخواهید. تجربیات و نتایج مثبت از افرادی که به آنها اعتماد دارید می تواند ارزشمند باشد.

مدارک جراح تحقیقاتی:

از اعتبار و تحصیلات جراح مطمئن شوید. مدرک تحصیلی تضمین می کند که جراح استانداردهای خاصی از آموزش و شایستگی را برای عمل دارد.

تجربه و تخصص:

به دنبال یک جراح با تجربه گسترده در انجام روش های لاپاراسکوپی، به ویژه نوع خاصی از جراحی مورد نیاز خود باشید. برخی از جراحان در انواع خاصی از جراحی های لاپاراسکوپی مانند ترمیم فتق و برداشتن کیسه صفرا تخصص دارند.

نظرات و نظرات را بخوانید:

بررسی آنلاین و توصیفات بیمارانی که توسط جراح درمان شده اند را بررسی کنید. این می تواند بینشی در مورد مهارت های جراح و رضایت بیمار ارائه دهد.

وابستگی به بیمارستان:

جراحانی را در نظر بگیرید که وابسته به بیمارستان ها یا مراکز جراحی معتبر هستند. بیمارستان‌های باکیفیت اغلب فرآیندهای سخت‌گیرانه اعتبارسنجی برای کارکنان خود دارند.

تکنولوژی و تجهیزات:

در مورد استفاده جراح از تکنیک های پیشرفته لاپاراسکوپی و تجهیزات پیشرفته پرس و جو کنید. تعهد به به روز ماندن با فناوری می تواند نشان دهنده تعهد جراح به ارائه مراقبت با کیفیت باشد.

مهارت های ارتباطی:

یک جراح با مهارت های ارتباطی خوب انتخاب کنید که برای توضیح روش، خطرات، مزایا و روند بهبودی وقت بگذارد. یک جراح که به نگرانی های شما گوش می دهد و به سوالات شما پاسخ می دهد.

 در دسترس بودن:

دسترسی و در دسترس بودن جراح را برای مشاوره های قبل از عمل، قرار ملاقات های بعدی و رسیدگی به هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید، در نظر بگیرید.

بررسی پوشش بیمه ای:

اطمینان حاصل کنید که جراح تحت پوشش طرح بیمه شما قرار دارد تا از هزینه های غیرمنتظره از جیب خود جلوگیری کنید. برای تأیید جزئیات پوشش با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید.

به غرایز خود اعتماد کنید:

به غریزه خود اعتماد کنید و جراحی را انتخاب کنید که با او احساس راحتی کنید. 

سوال بپرس:

در طول مشاوره، از جراح در مورد تجربه، میزان موفقیت، خطرات احتمالی و روند بهبودی بپرسید. مطمئن شوید که به طور کامل روش و آنچه را که باید انتظار داشته باشید درک کرده اید.

با دنبال کردن این مراحل و تحقیق کامل در مورد جراحان لاپاراسکوپی، می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید که با نیازها و ترجیحات خاص شما همسو باشد. برای اطمینان از تجربه موفقیت آمیز و مثبت جراحی، برای انتخاب جراح مورد اعتماد خود وقت بگذارید.

چرا به بهترین جراح لاپاراسکوپی نیاز داریم؟

بیمار در موارد زیر به بهترین جراح لاپاراسکوپی نیاز پیدا می کند.

  • درد زیادی در بخش های مختلف شکم و لگن خود احساس کند.
  • چنان چه بیمار توده ای در شکم خود احساس کند یا مبتلا به سرطان های شکم باشد بهترین جراح لاپاراسکوپی با این روش می تواند بیمار را درمان کند.
  • افزایش سن، تغییرات هورمونی و … موجب نشتی و بی اختیاری ادرار می شود که در برخی از مواقع با روش لاپاراسکوپی قابل درمان است.

چنان چه در جراحی لاپاراسکوپی مانند لاپاراسکوپی فتق پزشک تشخیص دهد که بیمار نیاز به بیهوشی عمومی دارد. فرد باید به مدت شش ساعت از خوردن و نوشیدن خودداری کند. عمل لاپاراسکوپی در اغلب موارد به صورت سرپایی و یه روزه انجام می گیرد از این رو نیازی به بستری بیمار وجود ندارد. ممکن است بیمار پس از بیهوشی عمومی دچار خواب آلودگی و سرگیجه شود از این رو بهتر است به هنگام بازگشت به منزل یک همراه داشته باشد. سعی کنید تا بهبودی کامل برش ایجاد شده روی شکم از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.

فرآیند جراحی لاپاراسکوپی چگونه است؟

بهترین جراح لاپاراسکوپی، جراحی را در کلینیک و بیمارستان انجام می دهد. مراحل جراحی لاپاراسکوپی عبارتند از:

  • مرحله اول: پس از این که لباس خود را تعویض کردید وارد اتاق عمل می شوید. متخصص بیهوشی بنا بر تشخیص بهترین جراح لاپاراسکوپی بیمار را به صورت عمومی بیهوش می کند یا محل جراحی را بی حس می کند.
  • مرحله دوم: در این هنگام جراح برش کوچکی در زیر ناف شما ایجاد می کند سپس لاپاراسکوپ را وارد بدن شما می کند. جراح گازی وارد بدن شما می کند تا بتواند به طور واضح داخل شکم را بررسی کند.
  • مرحله سوم: گاهی اوقات برای بررسی بیشتر جراح در قسمت های دیگر شکم نیز مجددا برش های کوچکی ایجاد می کند.
  • مرحله چهارم: پس از این که جراح داخل شکم را در مانیتور مشاهده کرد. ابزارهای جراحی را از بدن بیمار خارج می کند و برش های ایجاد شده را بخیه می زند. سپس به اتاق ریکاوری منتقل می شوید.ممکن است تا چندین ساعت پس از جراحی حالت تهوع و خواب آلودگی داشته باشید.

توصیه های بهترین جراح لاپاراسکوپی قبل از عمل

قبل از آغاز عمل بیمار باید لیستی از داروهایی که مصرف می کند را در اختیار بهترین جراح لاپاراسکوپی قرار دهد. آنگاه پزشک بیمار را برای خوردن داروها، قبل و بعد از عمل راهنمایی خواهد کرد. در برخی از مواقع پزشک میزان مصرف تعدادی از داروها را تغییر می دهد.

این داروها عبارتند از: داروهای ضد انعقاد و رقیق کننده خون، داروهای ضد التهابی و استروئیدی، داروهایی که موجب لخته شدن خون می شوند، برخی مکمل های غذایی و ویتامین K. چنانچه فردی باردار است یا فکر می کند امکان دارد باردار باشد این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهد زیرا لاپاراسکوپی رشد جنین را دچار مشکل خواهد کرد.

توصیه های بهترین جراح لاپاراسکوپی قبل از عمل

خطرات لاپاراسکوپی چیست؟

خطرات و عوارض لاپاراسکوپی چنانچه توسط بهترین جراح لاپاراسکوپی انجام گیرد به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. برخی از عوارض لاپاراسکوپی عفونت، خونریزی و … می باشد. چنانچه پس از عمل دچار تب و لرز ، دردهای زیادی در ناحیه ی شکم، تنگی نفس و … شدید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید. امکان دارد لوله باریکی که وارد شکم شما شده است به سایر اندام های بدن آسیب وارد کند در این صورت جراحی دیگری به منظور ترمیم اندام آسیب دیده باید انجام گیرد. گاهی اوقات ممکن است فرد در معرض خطر چسبندگی قرار گیرد در این صورت جراح از انجام لاپاراسکوپی خودداری می کند.

مدت زمان بهبودی با جراحی لاپاراسکوپی چقدر است؟

زمانی که بهترین جراح لاپاراسکوپی کار خود را به پایان می رساند بیمار تا چند ساعت توسط تیم پزشکی تحت نظر قرار می گیرد. در این چند ساعت علائم حیاتی، فشار خون و … توسط پرستاران مدام چک می شود. چنان چه بیمار نسبت به عمل یا داروی بیهوشی واکنش نشان دهد بلافاصله اقدامات لازم توسط پزشک انجام می گیرد. پزشک نسبت به شرایط بدنی هر فردی اقدام به مرخص کردن وی می کند در برخی موارد فرد به مدت یک روز در بیمارستان بستری می شود.

در روزهای پس از عمل لاپاراسکوپی به احتمال زیاد درد خواهید داشت. در این مدت دکتر داروهایی برای تسکین دردهای شما تجویز خواهد کرد. امکان دارد تا چند روز دچار درد شانه و نفخ شکم شوید این درد به علت گاز دی اکسید کربنی است که توسط آن شکم فرد باد می شود. تمام دردها و ناراحتی های شما بعد از 7 روز از بین خواهند رفت.

بهبودی با جراحی لاپاراسکوپی

ویژگی های بهترین جراح لاپاراسکوپی

انتخاب بهترین جراح لاپاراسکوپی از جمله اقدامات مهمی است که در راستای انجام انواع جراحی های لاپاراسکوپی باید انجام داد. در راستای انتخاب دکتر خوب جراحی لاپاراسکوپی باید ویژگی های دکتر مد نظران را بررسی کنید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های یک دکتر خوب جراحی لاپاراسکوپی می پردازیم.

دانش علمی و مدارک معتبر

یک جراح خوب لاپاراسکوپی باید از سطح دانش علمی بالایی برخوردار باشد تا بتواند در هر شرایطی پاسخگوی سوالات بیمار خود باشد. علاوه بر این جراحی که علاوه بر مدارک دانشگاهی دارای مدارک مختلف از انجمن های گوناگون و بورذد های تخصصی است به این معناست که دارای سطح مهارت بالایی در جراحی دارد.

تجربه کاری بالا

بهترین جراح لاپاراسکوپی کسی است که علاوه بر داشتن دانش بالا و همچنین مدارک و بورد های تخصصی، باید تجربه کاری بالایی نیز داشته باشد. چراکه این تجربه کاری بالاست که مهارت ها و توانایی های جراح را بالا می برد. هر چقدر که بهترین جراح لاپاراسکوپی از توانایی و تجربه بالایی بیرخوردار باشد، راحت تر می تواند از پس هر نوع عملی بر بیاید و خود را با نوین ترین راه های جراحی تطابق دهد.

نمونه کار هایی جراحی و رضایت بالا بیماران

یک دکتر خوب جراحی لاپاراسکوپی دارای نمونه کار های مختلفی از جراحی های خود است. نمونه کار ها می توانند به شما در مشاهده نتایج جراحی و بررسی دقیق تر دکتر مد نظرتان کمک کند. همچنین جراحی که دارای نمونه کار های زیادی است به این معتناست که تجربه کاری بالایی در حیطه کاری خود دارد.

سطح بالای رضایت بیماران نیز به این معناست که جراح دارای مهارت بالایی در انجام جراحی است.

بهترین جراح لاپاراسکوپی

بهترین متخصص با استفاده از لاپاراسکوپی به تشخیص چسبندگی در اعضای داخلی بدن، التهاب روده، مشکلات آپاندیس، وجود کیست یا هر توده ی غیرطبیعی و … می پردازد و پس از بررسی های مختلف روش درمانی مناسب را با بیمار در میان می گذارد.

دکتر میترا معنوی یکی از بهترین جراحان لاپاراسکوپی است که دارای فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی و چاقی می باشد. ایشون در زمینه های مختلفی از جمله لاپاراسکوپی فتق ران، فتق جدار شکم، لاپاراسکوپی کیسه صفرا و… تجربه بالایی دارند.

نمونه هایی از جراحی لاپاراسکوپی توسط دکتر میترا معنوی:

نتیجه گیری

تعیین بهترین جراح لاپاراسکوپی می تواند ذهنی باشد و به عوامل مختلفی از جمله تخصص جراح، تجربه، نتایج بیمار و ترجیحات شخصی بستگی دارد.

سوالات متداول

اشتراک گذاری مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین جراحی لاپاراسکوپی کیست
Picture of دکتر میترا معنوی
دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

خدمات دکتر میترا معنوی

لاپاراسکوپی

جراحی چاقی

سرطان معده

سرطان روده

رسانه های اجتماعی

دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی آمریکا
عضو انجمن بین المللی IFSO
عضو انجمن جراحان ایران