نکات طلایی مراقبت های بعد از اسلیو معده

Rate this post

اگر به دنبال روش هایی هستید که به بهبودی شما پس از جراحی اسلیو معده کمک کند، دکتر میترا معنوی، بهترین جراح چاقی و متخصص لاپاراسکوپی، نکات خود را در زیر به اشتراک گذاشته است. از تاکتیک‌ها و اقدامات کلیدی مختلفی می‌توانید استفاده کنید تا به تسریع بهبودی شما کمک ‌کند، در این مقاله چند استراتژی وجود دارد که برای کمک به بهبود سریع‌تر جراحی اسلیو معده مفید هستند. بنابراین با ما همراه باشید تا به بررسی مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده بپردازیم.

مراقبت های بعد از اسلیو معده

ممکن است پس از اسلیو معده با واکنش بدن به کاهش وزن سریع در سه تا شش ماه اول پس از برداشتن معده، تغییراتی را از جمله: بدن درد احساس خستگی،آنفولانزا، احساس سرماخوردگی، پوست خشک، نازک شدن مو و ریزش مو، تغییرات خلق و خوی احساس کنید. از این رو رعایت مراقبت های بعد از اسلیو معده می تواند به روند بهبودی شما کمک کند.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

بلافاصله پس از عمل، ضروری است که یک رژیم غذایی مبتنی بر مایعات را دنبال کنید تا از عوارض بعد از عمل، از جمله انسداد روده، نشت معده، اسهال، یبوست و کم آبی جلوگیری کنید. همچنین نوشیدن مایعات شفاف، بدون قند و کافئین به بدن شما در بهبودی کمک می کند.

رژیم-غذایی-بعد-از-اسلیو-معده

بنابراین می توان گفت یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از اسلیو معده رعایت رژیم غذایی سالم است. پس از اسلیو، رژیم غذایی شما با مایعات بدون قند و بدون گاز برای هفت روز اول شروع می شود، سپس به مدت سه هفته به غذاهای پوره شده و در نهایت تقریباً چهار هفته پس از جراحی به غذاهای معمولی تبدیل می شود.

در چند ماه اول پس از جراحی چاقی، معاینات پزشکی مکرر برای نظارت بر سلامت خود خواهید داشت. ممکن است به آزمایش های آزمایشگاهی، آزمایش خون و معاینات مختلف نیاز داشته باشید.

لباس مخصوص بعد از عمل

پوشیدن لباس فشرده سازی شکم پس از جراحی اسلیو معده تکنیک دیگری است که می تواند به تسریع بهبودی پس از عمل کمک کند. از آنجایی که بدن شما بعد از جراحی به تغییر خود ادامه می دهد، این لباس به بهبود گردش خون و وضعیت بدن شما در ادامه کاهش چربی بدن کمک می کند. بنابراین می توانید اقدام به تهیه این لباس نمایید.

استراحت بعد از عمل اسلیو

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده این است که خواب کافی داشته باشد. البته آگاه باشید که اگر در روزهای پس از جراحی اسلیو معده دچار اختلال در برنامه خواب خود شوید، کاملا طبیعی است. اما باید بدانید که کم خوابی می تواند برای بهبودی شما مضر باشد، بنابراین اطمینان حاصل استراحت کافی داشته باشید.

داروهای بعد از عمل اسلیو معده

تسکین درد بخش کلیدی برای بهبودی درد پس از جراحی اسلیو معده است. پس از عمل به اکثر بیماران PCA  یا  همان کنترل درد توسط شخص بیمار، برای کمک به کاهش درد داده می شود. PCA درواقع دستگاهی است که با دکمه کنترل می شود، سیستم به طور خودکار دوز تایید شده دارو را به سیستم بدن شما تزریق می کند تا به کاهش ناراحتی کمک کند. تسکین درد به بیماران اجازه می دهد تا دو کار کلیدی را انجام دهند. که این دو عمل شامل موارد زیر است:

 عملکرد ریه را بهبود می بخشد، که بخش مهمی از بهبودی است و مهمتر از آن، به بیماران اجازه می دهد تا مراحل دیگری مانند سرپا ایستادن و راه رفتن را انجام دهند.

دارو های بعد از عمل اسلیو معده

همچنین مصرف داروهای تجویزی و مسکن درد از نکات مهم در مراقبت های بعد از اسلیو معده است.  شما باید دو بار در روز یک مولتی ویتامین، یک بار در روز یک مکمل کلسیم و یک بار در ماه یک بار تزریق ویتامین B-12 برای مادام العمر مصرف کنید.

از رانندگی بپرهیزید

از مهم ترین توصیه ها در راستای مراقبت های بعد از اسلیو معده این است که پس از جراحی باید به هر قیمتی از رانندگی اجتناب شود. به گونه ای دیگر بیماران فقط زمانی باید رانندگی کنند که دیگر داروهای مرتبط با جراحی را مصرف نمی کنند.

ورزش بعد از اسلیو معده

یکی از نکات مراقبت های بعد از اسلیو معده انجام دادن ورزش است. پیاده روی یک استراتژی بهبودی است که همه بیماران پس از جراحی از آن استفاده می کنند. مدت کوتاهی پس از جراحی، می توانید به یک فیزیوتراپیست مراجعه نمایید تا یک برنامه پیاده روی و ورزش طراحی کند که به شما در مسیر بهبودی کمک کند. پیاده روی نه تنها خطر ابتلا به DVT  یا ترومبوز ورید عمقی را کاهش می دهد، بلکه لخته شدن و ناتوانی در پاها را که می تواند تا ریه های شما حرکت کند و باعث مشکلات بعدی شود، نیز کاهش می دهد. همچنین انجام پیاده روی در راستای مراقبت های بعد از اسلیو معده باعث کاهش احساس نفخ در شکم افراد پس از جراحی می شود. هرچه زودتر راه رفتن را پس از عمل شروع کنید، بهتر متوجه خواهید شد که بهبود می‌یابید.

آپارات-دکتر-معنوی

مایعات بیشتری بنوشید

تلاش برای نوشیدن یک لیتر مایعات در روز پس از جراحی، راهبردی است که همه بیماران باید انجام دهند. مصرف مایعات کم اما مکرر و مایعاتی مانند چای، قهوه، سوپ و …همگی به زودتر کمک می کنند. برای آسان‌تر کردن این مرحله، می توانید از عملکرد تایمر در تلفن هوشمند خود استفاده کنید. تنظیم زنگ هشدار هر ساعت به عنوان یادآوری برای تشویق شما به نوشیدن نوشیدنی و رفتن به یک پیاده روی کوتاه، می تواند بسیار کمک کننده باشد. بیماران باید سعی کنند بین طلوع و غروب آفتاب بیرون از رختخواب بمانند، زیرا این امر باعث می شود آنها فعال بمانند که برای بهبودی سریع بسیار مهم است.

استرس خود را مدیریت کنید

 آخرین استراتژی بهبود سریعتر این است که استرس خود را به درستی مدیریت کنید. اغلب اضطراب حول و حوش جراحی وجود دارد و غیرمعمول نیست که بیماران در مورد نتایج و عوارض نگران باشند، که می تواند باعث ایجاد اضطراب زیادی شود. استفاده از تکنیک‌هایی مانند تمرین‌های تنفسی، گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش یا خواندن کتابی سبک، همه راه‌های عالی برای مدیریت استرس هستند. تکنیک دیگر گوش دادن به مدیتیشن هدایت شده است که به آرامش ذهن شما، تمرکز و توجه و همچنین آوردن شما به زمان حال کمک می کند.

کلام آخر

کاهش وزن می تواند باروری را افزایش دهد، اما ما توصیه می کنیم که به مدت 1 تا 2 سال پس از جراحی باردار نشوید زیرا کاهش وزن ممکن است بر جنین متولد نشده تأثیر بگذار

اگر قصد انجام جراحی کاهش وزن را دارید و می خواهید یک پرس و جو محرمانه رایگان انجام دهید می توانید از طریق مشاوره آنلاین با دکتر میترا معنوی در ارتباط باشید.

با پیروی از مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده، نه تنها به نتایج مطلوب دست خواهید یافت، بلکه زودتر از آنچه تصور می‌کردید، دوران نقاهت اسلیو معده به پایان می رسد.

اشتراک گذاری مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مراقبت های بعد از اسلیو معده
Picture of دکتر میترا معنوی
دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

خدمات دکتر میترا معنوی

لاپاراسکوپی

جراحی چاقی

سرطان معده

سرطان روده

رسانه های اجتماعی

دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی آمریکا
عضو انجمن بین المللی IFSO
عضو انجمن جراحان ایران