هزینه اسلیو معده چقدر است؟

4/5 - (1 امتیاز)

هزینه عمل اسلیو معده یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی است که مایل هستند اضافه وزن خود را از طریق انجام این روش درمانی برطرف نمایند. از مهم‌ترین مسائل در استفاده از انواع اقدامات درمانی، پرداخت هزینه‌های مربوط به آن است که افراد باید قبل از انجام آن، بودجه خود را در نظر بگیرند. انجام جراحی‌های لاغری نظیر اسلیو معده، از بهترین و سریع‌‌ترین راه‌‌ها جهت رفع کردن چاقی است. هزینه عمل اسلیو معده، براساس بسیاری از معیارها تعیین می‌شود که در ادامه این مطلب، آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

هزینه عمل اسلیو معده

آیا بیمه هزینه اسلیو معده را پرداخت می کند؟

پوشش بیمه ای برای جراحی اسلیو معده بسته به شرایط خاص طرح بیمه و معیارهای ضروری پزشکی که توسط ارائه دهنده بیمه تعیین می شود، متفاوت است. برخی از طرح های بیمه جراحی اسلیو معده را پوشش می دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را یک روش انتخابی در نظر بگیرند و پوششی ارائه نکنند. در ادامه به چند نکته در مورد پوشش بیمه ای برای جراحی اسلیو معده پرداخته ایم:

ضرورت پزشکی:

شرکت های بیمه معمولاً به شواهدی نیاز دارند که نشان دهد جراحی از نظر پزشکی برای بیمار ضروری است. این اغلب شامل رعایت معیارهای خاص مربوط به شاخص توده بدنی (BMI)، وجود بیماری های همراه (مانند دیابت یا فشار خون بالا)، و تلاش های قبلی برای کاهش وزن بدون جراحی است.

مستندات و معیارها:

بیماران و پزشک باید تاریخچه پزشکی بیمار، تلاش های ناموفق برای کاهش وزن و تأثیر شرایط مرتبط با چاقی را به دقت مستند کنند. رعایت معیارهای مشخص شده توسط شرکت بیمه بسیار مهم است.

تایید بیمه:

بیماران باید با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرند تا پوشش را تأیید کنند و شرایط خاص تأیید را درک کنند. این شامل بررسی اینکه آیا جراح، بیمارستان تحت پوشش بیمه مورد نظر هستند یا خیر.

هزینه جراحی اسلیو

عوامل موثر در هزینه عمل اسلیو معده

هزینه جراحی اسلیو معده می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد و در نظر گرفتن این عوامل هنگام تخمین هزینه های کلی مهم است. برخی از عوامل موثر بر هزینه جراحی اسلیو معده که تأثیر گذار است، شامل:

تجربه و تخصص جراح:

جراحی اسلیو معده از جمله انواع جراحی‌ پیچیده جهت رفع عارضه چاقی است. برای بالا بودن میزان موفقیت در این عمل و کاهش عوارض احتمالی پس از آن، لازم است که پزشک متخصص مورد نظر از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشد. طبیعتا میزان دستمزد پزشک بر‌اساس میزان تخصص و سابقه او در این جراحی متفاوت خواهد بود.

دارو:

برخی از هزینه‌های جراحی اسلیو معده مربوط به بعد از جراحی می‌شود که از نمونه آن‌ها باید به خرید داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌هایی جهت جبران کمبود مواد غذایی اشاره کرد. این داروها توسط پزشک مربوطه برای فرد داوطلب این عمل تجویز می‌شود تا فرد با ضعف، بی‌حالی و سایر عوارض احتمالی پس از عمل مواجه نشود.

آزمایشات:

معمولا پیش از انجام عمل اسلیو معده، فرد داوطلب باید برخی آزمایشات و معاینات را انجام دهد. هر یک از این آزمایشات هزینه‌های خاص و جداگانه ای را دارند که در برآورد کلی هزینه عمل اسلیو معده باید در نظر گرفته شوند. از جمله این آزمایشات باید به آندوسکوپی، آزمایش خون و سونوگرافی اشاره نمود. همچنین در کنار این موارد، هزینه مشاوره‌ها و معاینات فوق تخصصی که برای افراد در نظر گرفته شده است نیز باید محاسبه شود.

نوع جراحی:

از فاکتورهای مهمی که تاثیر زیادی بر روی هزینه این جراحی دارد، نوع عملی است که به جهت وضعیت بیمار به وسیله پزشک انتخاب خواهد شد. عمل اسلیو به علت اینکه بخشی از سیستم گوارش افراد را حذف می‌کند، به خودی خود، عمل پیچیده و حساسی محسوب می‌شود. اما گاهی اوقات بعضی از افراد متقاضی به دلیل چاقی مفرط، از بسیاری بیماری‌‌های دیگر رنج می‌برند. شاید این عامل باعث شود که پزشک در هنگام جراحی، عمل‌‌های مکمل دیگری را نیز انجام دهد. تمامی این مسائل می‌تواند بر هزینه نهایی جراحی، تاثیرگذار باشند. 

جهیزات و ابزارهای جراحی:

جراحی اسلیو معده از انواع عمل‌‌های حساس به شمار آمده و لازم است که تجهیزات و ابزار استفاده شده در این فرآیند، درجه یک باشند. حتما می‌دانید که به هر میزانی که وسایل و تجهیزات این جراحی مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر باشند، به همان اندازه با کاهش عوارض پس از عمل مواجه می‌شویم. به این معنی که استفاده از تجهیزات درجه یک در زمان عمل، ضامن موفقیت بیشتر نتیجه جراحی می‌شود.

 برای مثال استپلرها یا همان منگنه‌هایی که از تجهیزات مهم مصرفی در عمل اسلیو معده هستند، وارداتی بود و در نتیجه قیمت آن‌ها با نوسانات بازار ارز تغییر می‌یابد. البته این مورد به تنهایی موجب افزایش هزینه عمل اسلیو معده نمی‌شود. بلکه مواردی مانند لباس اتاق عمل، تجهیزات بیهوشی و.. نیز در هزینه‌های نهایی موثر هستند.

هزینه اسلیو معده در سال 1402

برای افرادی که به جراحی اسلیو معده فکر می کنند بسیار مهم است که از نزدیک با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و شرکت های بیمه همکاری کنند تا روند تأیید را طی کنند. ارتباط شفاف، مستندات کامل و رعایت الزامات بیمه، احتمال دریافت پوشش برای این روش را افزایش می دهد. به خاطر داشته باشید که بیمه نامه ها و معیارهای پوشش می توانند تغییر کنند، بنابراین تأیید اطلاعات با ارائه دهنده بیمه و دریافت تأییدیه کتبی پوشش بسیار مهم است.

هزینه قطعی برای جراحی اسلیو معده نمیتوان گفت اما عموما هزینه متوسط و حدودی ​​جراحی اسلیو معده بین 40 تا 60 میلیون تومان است.

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر هزینه جراحی اسلیو معده شما تأثیر بگذارد. یکی از اصلی ترین موارد این است که آیا شما جراحی را در یک مرکز بستری، مانند یک بیمارستان، یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام می دهید. در گذشته جراحی های معده فقط در بیمارستان ها انجام می شد. در حال حاضر، جراحی های چاقی در مراکز سرپایی نیز انجام می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه عواملی می توانند بر هزینه جراحی اسلیو معده شما تأثیر می گذارند و هزینه قطعی جراحی شما با توجه به وضعیت شما چقدر است فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

قیمت عمل اسلیو معده

هزینه عمل اسلیو معده در تهران

نکته ای که لازم است به آن دقت داشته باشید این است که گاهی اوقات هزینه عمل اسلیو معده، در برخی شهر‌های مختلف کشور با یکدیگر تفاوت دارند. در خصوص هزینه انجام جراحی اسلیو معده در شهر تهران باید گفت که این هزینه بر اساس مصوبات و تعرفه‌های قانونی مشخص می‌شود. البته به صورت کلی نمی‌توان نرخ دقیقی را در مورد هزینه این جراحی عنوان کرد. چرا که فاکتورهای مختلفی مانند نوع بیمارستان، بیمه درمانی و … بر این هزینه تاثیر می‌گذارند.

جهت اطلاع از هزینه اسلیو معده باید به پزشک مربوطه مراجعه کرده و پس از انجام معاینات لازم توسط وی، از هزینه نهایی عمل مطلع شوید. شما می توانید برای این موضوع به مطب دکتر میترا معنوی مراجعه نمایید. این دکتر توانمند با داشتن سابقه طولانی و درخشان در امر جراحی اسلیو معده، می تواند اطلاعات لازم و دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد. از خدمات دیگر این دکتر با تجربه باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیکر تراشی
  • لاپاراسکوپی
  • دستگاه گوارش
  • جراحی فتق
  • انواع جراحی چاقی
  • جراحی کم تهاجمی پستان
  • جراحی زیبایی صورت و بدن

نتیجه گیری

هزینه جراحی اسلیو معده باتوجه به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، مرکز درمانی خاص، تجربه جراح و اینکه آیا هزینه شامل ارزیابی های قبل از عمل می شود، می تواند بسیار متفاوت باشد. مراقبت های بعد از عمل و سایر خدمات مرتبط علاوه بر این، پوشش بیمه می تواند به طور قابل توجهی بر هزینه های خارج از جیب بیمار تأثیر بگذارد.

سوالات متداول

اشتراک گذاری مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه اسلیو معده
Picture of دکتر میترا معنوی
دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

خدمات دکتر میترا معنوی

لاپاراسکوپی

جراحی چاقی

سرطان معده

سرطان روده

رسانه های اجتماعی

دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی آمریکا
عضو انجمن بین المللی IFSO
عضو انجمن جراحان ایران