هزینه بالون معده چقدر است؟

2.5/5 - (8 امتیاز)

با افزایش نرخ چاقی، بسیاری از مردم به جراحی چاقی به عنوان یک راه حل بالقوه روی آورده اند. به عنوان جایگزینی برای سایر روش های جراحی، این روش روشی مقرون به صرفه برای کاهش سایز معده در حالی که غیر تهاجمی باقی می ماند، ارائه می دهد. با این حال، قبل از تصمیم گیری نهایی، باید روش بالون معده و تاثیر آن بر سلامت شما را درک کنید. در این مقاله همه نکاتی را که باید در مورد هزینه بالون معده بدانید، آورده شده است، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که آیا این عمل با توجه به شرایط شما برایتان مناسب هستد یا خیر.

بالون معده چیست؟

جراحی بالون معده یک بالون کوچک است که در معده قرار می گیرد. به عنوان یک نوع درمان آندوسکوپی برای چاقی استفاده می شود. ابتدا جراح بالون را با آندوسکوپ وارد معده می کند. سپس با آب نمک یا گاز باد می شود. هدف از گذاشتن بالون محدود کردن مقدار غذایی است که معده می تواند نگه دارد و باعث می شود که فرد زودتر احساس سیری کند و در بیشتر موارد کمتر غذا بخورد.

بالون معده یک روش ساده، موثر و ایمن برای مدیریت چاقی استکه  برای کمک به کاهش وزن افراد با محدود کردن مقدار غذایی که معده می تواند نگه دارد استفاده می شود.

 بالون یک بادکنک کوچک، نرم و سیلیکونی است که به اندازه یک توپ پینگ پنگ است و با استفاده از آندوسکوپ در معده قرار می گیرد.

بالون به یک پمپ کوچک متصل است که در قسمت پایین شکم شما قرار داده شده است. پمپ به یک کیسه پلاستیکی کوچک متصل است که محلول نمک را نگه می دارد تا بادکنک را باد کند.

چه عواملی بر هزینه بالون معده تأثیر می گذارد؟

عوامل موثر بر هزینه بالون معده

هزینه عمل بالون معده از کشوری به کشور دیگر و همچنین از شهری به شهر دیگر متفاوت است و تفاوت ها نه تنها در خود عمل بلکه در خدمات ارائه شده توسط هر بیمارستان نیز وجود دارد. در صورت انجام عمل جراحی بدون انجام تحقیقات کافی از قبل، ممکن است هزینه بیشتری بپردازید. بنابراین در ادامه مقاله با عوامل موثر بر هرینه بالون معده آشنا شوید تا بدانید برای این جراحی چه مقدار باید هزینه کنید.

عوامل موثر بر هزینه بالون معده عموما شامل موارد زیر می شود:

نوع بیمارستان یا مرکز درمانی

هزینه های جراحی بالون معده از بیمارستانی به بیمارستان دیگر و بین متخصصان مانند متخصص جراحی چاقی، متخصص لاپاراسکوپی، جراح پلاستیک، پزشکان عمومی و سایر متخصصان متفاوت است. علاوه بر این، تعداد سال هایی که یک پزشک خاص در این زمینه کار کرده است نیز بر هزینه های دریافتی برای خدمات مختلف جراحی بالون معده تأثیر می گذارد.

تجربه و انتخاب پزشک

همیشه توصیه می شود قبل از اینکه با یک فرد خاص کنار بیایید، چندین مشاوره با پزشکان مختلف انجام دهید تا هزینه های مربوط به هر مورد را درک کنید. همچنین باید قبل از تصمیم گیری در مورد انجام جراحی بالون معده، سطح تجربه و صلاحیت های حرفه ای آنها را بدانید.

علاوه بر این، انتخاب جراحانی که بر روی بیماران مشابه کار کرده‌اند، ضروری است تا تخمین دقیقی از هزینه بالون معده و نتیجه مورد انتظار ارائه دهد.

آزمایشات پزشکی بعد از عمل

هزینه بالون معده بسته به تعداد آزمایشات مورد نیاز بعد از عمل متفاوت خواهد بود. برخی از بیماران ممکن است به آزمایش‌های اضافی مانند آندوسکوپی یا آزمایش خون برای بررسی سلامت معده‌شان پس از قرار دادن بالون کاهش وزن نیاز داشته باشند.

بسته به تعداد و نوع آزمایش های مورد نیاز پس از عمل، این می تواند هزینه عمل را برای هر بیمار افزایش دهد.

تجهیزات تخصصی

تجهیزات مورد نیاز برای این روش با تجهیزات مورد استفاده برای سایر روش های جراحی مانند جراحی باز متفاوت است. دلیل اصلی این است که هیچ برشی در طول این فرآیند ایجاد نخواهد شد.

بنابراین هیچ خونریزی حین یا بعد از عمل وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، برخی از ابزارهای مورد استفاده در طول این فرآیند، مانند تجهیزات، برای نظارت بر پیشرفت روش استفاده می شود.

مکان قرار گیری مطب یا بیمارستان

روش های بالون معده در مناطق اصلی و بالای شهربا هزینه های زندگی بالاتر با قیمت های بیشتری همراه است. 

اگر در یک بیمارستان در مقایسه با یک مرکز جراحی سرپایی یا مطب جراح انجام شود، روش شما گران‌تر خواهد بود.

هزینه مشاوره

قبل از اینکه ارائه دهنده خود را انتخاب کنید، یک مشاوره خواهید داشت، جایی که آنها تعیین می کنند که آیا شما کاندید خوبی برای این روش سرپایی هستید یا خیر. این شامل بحث در مورد سلامتی و سابقه پزشکی شما، از جمله وزن بدن و BMI شما خواهد بود. همچنین این فرصتی است که بپرسید و مطمئن شوید که در دستان بهترین جراح چاقی خواهید بود.

در حالی که برخی از ارائه دهندگان مشاوره رایگان ارائه می دهند، همه این کار را نمی کنند. ممکن است در نهایت قیمتی برای مشاوره بپردازید، که بر هزینه کلی جراحی بالون معده تاثیر گذار است.

نوع عمل بالون معده

چند گزینه مختلف روش بالون معده وجود دارد که هر کدام میانگین هزینه متفاوتی دارند. بسته به نوع عمل ممکن است بیهوشی نیاز داشته باشید که در این صورت هزینه بیهوشی و اتناق عمل نیز به هزینه کلی جراحی بالون معده اضافه می شود.

هزینه بالون معده در سال 1402

همانطور که پیش از این گفتیم هزینه بالون معده به عوامل مختلفی بستگی دارد بنابراین قیمت ثابتی نمیتوان برای آن در نظر گرفت. بسته به نوع عمل، مکان مطب و بیمارستان، دستمزد جراح، وضعیت بیمار، ابزار مورد نیاز و… هزینه انجام بالون معده از مبلغ 20 میلیون تومان الی 60 میلیون تومان انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه قطعی جراحی فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

نام و نام خانوادگی
تلفن
پیام
فرم‌ها با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

اشتراک گذاری مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه بالون معده
Picture of دکتر میترا معنوی
دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

خدمات دکتر میترا معنوی

لاپاراسکوپی

جراحی چاقی

سرطان معده

سرطان روده

رسانه های اجتماعی

دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی آمریکا
عضو انجمن بین المللی IFSO
عضو انجمن جراحان ایران