ضعف بعد از عمل اسلیو

1/5 - (1 امتیاز)

ضعف بعد از عمل اسلیو غیر معمول نیست. عوامل متعددی در ایجاد خستگی نقش دارند. با این حال، با گذشت زمان در طول دوران نقاهت، خستگی شما باید کاهش یابد و با سطوح انرژی جدید احساس شارژ شدن خواهید کرد. برای آشنایی بیشتر با ضعف بعد از عمل اسلیو تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ضعف بعد از عمل اسلیو

6 دلیلی که بعد از جراحی اسلیو خسته می شوید

جراحی اسلیو معده، یک روش متحول کننده کاهش وزن، زندگی های بی شماری را متحول کرده است. بسیاری از بیماران گزارش می دهند که پس از جراحی اسلیو معده دچار ضعف شده اند که یک چالش رایج پس از عمل است. از جمله دلایل خستگی شامل:

بی حس کننده

در طول عمل جراحی، شما را با یک بیهوشی عمومی می خوابانند. این دارو ها در چند روز اول در جریان خون شما باقی می مانند و به احساس خستگی و حالت تهوع کمک می کنند. این طبیعی است اما این احساس باید در هفته اول کاهش یابد، زیرا سطح داروی بیهوشی در گردش خون شما کاهش می یابد و روز به روز احساس بهتری پیدا می کنید.

کم آبی بدن

مایع یکی از بلوک های ساختمانی است که سوخت بدن را تامین می کند. کم آبی بدن به دنبال جراحی کاهش وزن یکی از عوامل اصلی است که در کوتاه مدت و بلند مدت به خستگی کمک می کند. در جراحی بای پس معده و اسلیمو معده اندازه معده را کاهش می دهند، به این معنی که دیگر نمی توانید حجم زیادی از مایعات را ببلعید و باعث کم آبی بدن  و خستگی می شود.

با شروع زود هنگام و مداوم نوشیدن مایعات در طول روز، این کمک می کند که هر کجا می روید یک بطری آب با خود داشته باشید و میزان مصرف روزانه خود را اندازه گیری کنید.

استرس و خواب

به خوبی شناخته شده است که استرس و خواب کم منجر به خستگی می شود. اغلب جراحی کاهش وزن پیشرو می تواند برای بسیاری از افراد استرس زا باشد. به طور مشابه، پس از جراحی نیز فشار وارد می شود، زیرا بافت ها و خطوط اصلی بهبود می یابند. این استرس به تنهایی به خستگی کمک می کند، بلکه می تواند با  خواب سالم و منظم که برای حفظ سطح انرژی خوب لازم است، اختلال ایجاد کند.

کمبود پروتئین

یک رژیم غذایی با پروتئین بالا در بهبودی پس از جراحی اسلیو معده با بای پس ضروری است. مصرف پروتئین شما به طور مستقیم با سطح انرژی مرتبط است. یک رژیم غذایی با پروتئین بالا کاهش وزن شما را بهبود می بخشد.

ضعف بعد از عمل اسلیو

کمبود ویتامین و مواد معدنی

با کمال تعجب بیش از 50 درصد از بیماران قبل از جراحی دچار کمبود ویتامین هستند و از آن بی اطلاع هستند. اسلیمو معده و بای پس معده، ظرفیت معده را کاهش می دهد و می تواند بر جذب ویتامین ها و مواد معدنی تاثیر بگذارد.

افسردگی و کم خلقی

جراحی معده یک تصمیم بزرگ است و غیر معمول نیست که در چند هفته اول پس از جراحی کمی غمگین شوید. بیماران قبل از شروع کاهش وزن با شوک ناشی از بسیاری از تغییرات جدید دست و پنجه نرم می کنند. طبیعی است که برخی افراد با حس پشیمانی احساس ناراحتی کنند.

راه کارهای مبارزه با ضعف بعد از عمل اسلیو

شما می توانید برای جلوگیری از ضعف بعد از عمل اسلیو کارهای زیر را انجام دهید:

  • مکمل های غذایی: مکمل های ویتامین و مواد معدنی توصیه شده توسط بهترین جراح اسلیو معده را رعایت کنید. این تضمین می کند که بدن شما تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز خود را دریافت می کند.
  • هیدراته بمانید: هدف این است که روزانه حداقل 64 اونس مایعات مصرف کنید. علائم کم آبی را بشناسید و به سرعت عمل کنید.
  • پروتئین را در اولویت قرار دهید: غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. پروتئین برای قدرت عضلانی بسیار مهم است و می تواند به مبارزه با احساس ضعف پا ها بعد از اسلیو معده کمک کند.
  • استراحت و ریکاوری: به بدن خود گوش دهید. اگر پس از جراحی اسلیو معده احساس ضعف می کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت می کنید.
  • بررسی سلامت روان: هرگونه احساس افسردگی را آشکارا با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک می تواند شما را راهنمایی و پشتیبانی کند.
  • ورزش متعادل: در ورزش های متوسط مانند پیاده روی یا ایروبیک سبک شرکت کنید. از فعالیت های سنگینی که می تواند انرژی شما را تخلیه کند، خودداری کنید.
ضعف جسمانی بعد از عمل اسلیو

 نتیجه گیری

ضعف بعد از عمل اسلیو  معمولا به دلیل عوامل متعددی دچار ضعف می شوید که می تواند شامل کاهش کالری دریافتی، کمبود مواد غذایی، نقاهت بعد از عمل، تغییرات در متابولیسم و کاهش وزن سریع است.

سوالات متداول

اشتراک گذاری مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضعف بعد از عمل اسلیو
Picture of دکتر میترا معنوی
دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

خدمات دکتر میترا معنوی

لاپاراسکوپی

جراحی چاقی

سرطان معده

سرطان روده

رسانه های اجتماعی

دکتر میترا معنوی

فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و چاقی

عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی آمریکا
عضو انجمن بین المللی IFSO
عضو انجمن جراحان ایران